دکتر نیرومند | کاربرد سونوگرافی اسکلتی عضلانی (موسکولواسکلتال)
کاربرد سونوگرافی اسکلتی عضلانی (موسکولواسکلتال)

کاربرد سونوگرافی اسکلتی عضلانی (موسکولواسکلتال)

کاربرد سونوگرافی اسکلتی عضلانی (موسکولواسکلتال)

 

بدن ما انسان ها متشکل از بافت های بسیار متنوعی است که از جمله آن ها می توان به استخوان و بافت های نرم مانند تاندون، عضلات، لیگامان و ... اشاره کرد. هر کدام از این بافت ها ممکن است در اثر مراقبت نامناسب و یا انجام یک سری حرکات غیر اصولی دچار پارگی و آسیب دیدگی شوند. برای تشخیص آسیب های وارد شده به بافت های اسکلتی و عضلانی، می توان از روش های مختلف مانند ام آر آی، تصویربرداری اشعه ایکس و ... استفاده کرد. اما یک روش کاملا ایمن که هیچ ضرری برای بدن انسان ندارد، سونوگرافی است. در مرکز سونوگرافی و رادیولوژی دکتر نیرومند، سونوگرافی اسکلتی عضلانی نیز انجام می شود. بنابراین، می توان به واسطه این روش تشخیصی، بدون عوارض مشکلات و بیماری های اسکلتی و عضلانی را تشخیص داد. 

 

سونوگرافی اسکلتی عضلانی چیست؟

سونوگرافی اسکلتی عضلانی که به نام موسکولواسکلتال می گویند، یک روش ایمن برای تشخیص مشکلات بافت های اسکلتی و عضلانی است. این روش تشخیصی بر پایه امواج فراصوت بوده که به بافت های داخلی بدن تابانده می شوند و با دریافت اطلاعات بازتاب شده، می توان اندازه، ابعاد و شرایط بافت های مختلف را تشخیص داد. 

اگرچه روش های مختلف دیگر برای تشخیص بیماری های اسکلتی عضلانی وجود دارند. اما سونوگرافی اسکلتی عضلانی یک روش کاملا ایمن و غیر تهاجمی است. با این روش دیگر نیازی به امواج رادیویی و اشعه ایکس برای تشخیص بیماری های اسکلتی عضلانی نیست. به همین خاطر می توان این روش را برای همه بازه های سنی از قبیل کودکان و بزرگسالان انجام داد.

 

کاربردهای موسکولواسکلتال

همانطور که از نام سونوگرافی مشخص است، یک روش برای ثبت تصاویر از بافت های مختلف بدن است. سونوگرافی اسکلتی عضلانی نیز جزء روش های تشخیصی است که می تواند برای تشخیص انواع بیماری های اسکلتی عضلانی مورد استفاده قرار گیرد. اساس کار این روش نیز تشخیص ابعاد، اندازه و شرایط بافت ها و اندام های داخلی بدن از جمله عضلات، تاندون ها و ... می باشد. اگرچه می توان به واسطه این نوع سونوگرافی، بسیاری از بیماری های اسکلتی و عضلانی را تشخیص داد؛ اما باز هم در برخی از موارد نیاز است که افراد حتما از روش های دیگر برای تشخیص کمک بگیرند. از جمله کاربردهای این روش تشخیصی عبارتند از:

•    تشخیص پارگی یا التهاب تاندون 

•    تشخیص بیماری های مربوط به تاندون آشیل در مچ ها و دیگر تاندون های بدن 

•    تشخیص پارگی عضلات و اندام های مختلف 

•    تشخیص توده ها و مایعات تجمع شده در این توده ها 

•    تشخیص پارگی و یا کشیدگی انواع رباط و تاندون 

•    تشخیص التهاب یا تجمع مایع درون بورس ها و مفاصل بدن 

•    تشخیص روماتیسم مفصلی به ویژه در همان مراحل ابتدایی 

•    تشخیص گیر افتادگی اعصاب مانند سندروم تونل کارپال 

•    تشخیص تومورهای خوش خیم و بدخیم بافت های نرم 

•    مشاهده و بررسی موقعیت اجسام خارجی در بافت های نرم 

•    تشخیص در رفتگی لگن در نوزادان و کودکان 

•    تشخیص فتق    

•    بررسی انواع مشکلات عضلات گردن در نوزادان 

 

 

ارائه دهنده خدمات موسکولواسکلتال

 

مرکز سونوگرافی و رادیولوژی دکتر نیرومند؛ ارائه دهنده خدمات موسکولواسکلتال
مرکز سونوگرافی و رادیولوژی دکتر نیرومند جزء مراکز معتبر در حوزه انجام انواع سونوگرافی های تشخیصی است. کمتر مرکزی خدمات خود را در حوزه اسکلتی عضلانی نیز به بیماران ارائه می کند. اما شما عزیزان می توانید این نوع سونوگرافی را در این مجموعه انجام دهید. 
سونوگرافی اسکلتی عضلانی یکی از انواع روش های تشخیصی است که در مرکز سونوگرافی و رادیولوژی دکتر نیرومند انجام می شود. این سونوگرافی یک روش ایمن و غیر تهاجمی است؛ اما بسیار مهم است که توسط یک فرد حرفه ای و  متخصص انجام شود. اگر نظر پزشک شما انجام سونوگرافی اسکلتی عضلانی، می توانید با مجموعه دکتر نیرومند در ارتباط باشید و در زمان مشخص، وقت رزرو کنید. 

 

نظرات

در حال حاضر نظری ثبت نگردیده

دیدگاهتان را بنویسید

شما میتوانید در این قسمت دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .

تماس با ما

شما میتوانید در این قسمت با ما در تماس باشید

شماره های تماس : 02126720601

مشاهده پیج اینستاگرام

آدرس: خیابان خواجه عبدالله انصاری،انتهای خیابان چهاردهم کوچه زروان، پلاک 12 ، طبقه اول