دکتر نیرومند | انواع سونوگرافی های بارداری
انواع سونوگرافی های بارداری

انواع سونوگرافی های بارداری

انواع سونوگرافی های بارداری

 

بارداری یکی از مهم ترین مراحل در زندگی بانوان است که البته با چالش های مختلفی نیز مواجه می باشد. یکی از مهم ترین اقداماتی که باید برای چک کردن وضعیت سلامت جنین انجام دهید، سونوگرافی است. مرکز سونوگرافی و رادیولوژی دکتر نیرومند بهترین مرکز برای انجام سونوگرافی های بارداری است که می توانید برای بررسی وضعیت سلامت جنین از خدمات این مرکز استفاده کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با سونوگرافی های بارداری و انواع آن ها آشنا کنیم. 

 

آشنایی با انواع سونوگرافی های بارداری

سونوگرافی بارداری یکی از مهم ترین اقدامات برای تشخیص و بررسی وضعیت سلامت جنین است. توصیه می شود که حتما بانوان باردار، این سونوگرافی های توصیه شده توسط پزشکان را جدی بگیرند و هرگز از انجام آن ها طفره نروند. در مرکز سونوگرافی و رادیولوژی، این سونوگرافی ها به صورت تخصصی و در بازه زمانی مشخص انجام می شوند. بنابراین، آشنایی با انواع این سونوگرافی ها و شرایط انجام آن ها بسیار حائز اهمیت می باشد. 

•    سونوگرافی اولیه

سونوگرافی اولیه بین هفته 4 یا 5 بارداری انجام می شود. این سونوگرافی برای تشخیص وضعیت بارداری است و به صورت واژینال انجام می شود. پس از آن بین هفته 7 تا 8 بارداری می توان برای تشخیص وضعیت بارداری و قلب جنین از سونوگرافی شکمی استفاده کرد. 

•    سونوگرافی غربالگری مرحله اول بارداری 

یکی دیگر از سونوگرافی های بارداری که در مرکز سونوگرافی دکتر نیرومند انجام می شود، سونوگرافی غربالگری مرحله اول بارداری است. این سونوگرافی می تواند از ابتدای هفته 11 تا انتهای هفته 13 انجام شود. هدف از انجام این سونوگرافی، تشخیص ناهنجاری های ژنتیکی است. 

•    سونوگرافی غربالگری مرحله دوم بارداری

سونوگرافی غربالگری مرحله دوم بارداری یکی دیگر از انواع سونوگرافی های بارداری است که در مرکز سونوگرافی و رادیولوژی دکتر نیرومند انجام می شود. این سونوگرافی بسیار حساس بوده و می تواند برای برررسی سلامت همه اندام های جنین انجام شود. این نوع سونوگرافی در هفته 16 تا 19 بارداری انجام می شود و برای تشخیص جنسیت نیز قابل انجام است. 

•    اکوکاردیوگرافی قلب جنین

اکوکاردیوگرافی قلب جنین یک روش تشخصی برای ناهنجاری های قلبی جنین است که در صورت نیاز در سه ماهه دوم بارداری انجام می شود.

•    سونوگرافی داپلر جنین 

سونوگرافی داپلر جنین یکی از انواع اقداماتی است که می توان در دوره بارداری و در سه ماهه دوم انجام داد. سونوگرافی داپلر، برای بررسی سیستم گردش خون جنین و وضعیت اکسیژن رسانی به جنین انجام می شود. 

•    سونوگرافی بیوفیزیکال پروفایل اسکورینگ

سونوگرافی بیوفیزیکال برای ارزیابی وضعیت سلامت جنین انجام می شود تا وضعیت احتمال مرگ جنین به طور کامل بررسی شود. 

•    سونوگرافی بیومتری

سونوگرافی بیومتری در سه ماهه سوم بارداری با هدف بررسی اندازه اندام جنین انجام می شود. 

 

آخرین سونوگرافی دوره بارداری چه زمانی انجام می شود؟ 

آخرین سونوگرافی دوره بارداری در هفته 28 بارداری انجام می شود. در این سونوگرافی وضعیت نهایی جنین بررسی شده و پس از آن لازم است که مادر برای زایمان آماده شود. به طور کلی، هر یک از انواع سونوگرافی های بارداری که در مورد آن ها صحبت کردیم، باید در موعد مقرر خودشان انجام شوند. در غیر این صورت مادر یا پدر نباید انتظاری از سالم بودن جنین و وضعیت سلامتی آن داشته باشند.

 

آخرین سونوگرافی دوره بارداری چه زمانی انجام می شود؟

 

مرکز سونوگرافی و رادیولوژی دکتر نیرومند؛ بهترین مرکز سونوگرافی بارداری
برای انجام هر یک از انواع سونوگرافی های بارداری لازم است که افراد به یک مرکز تخصصی مراجعه کنند. مرکز سونوگرافی و رادیولوژی دکتر نیرومند یکی از مراکز تخصصی در زمینه انجام غربالگری های دوران بارداری است. اگر برای شما سلامت کودک و مادر مهم است، حتما با ما در این مجموعه در ارتباط باشید و بر اساس توصیه پزشک در زمان مشخص تصویربرداری های لازم را انجام دهید. 

 

نظرات

در حال حاضر نظری ثبت نگردیده

دیدگاهتان را بنویسید

شما میتوانید در این قسمت دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .

تماس با ما

شما میتوانید در این قسمت با ما در تماس باشید

شماره های تماس : 02126720601

مشاهده پیج اینستاگرام

آدرس: خیابان خواجه عبدالله انصاری،انتهای خیابان چهاردهم کوچه زروان، پلاک 12 ، طبقه اول