دکتر نیرومند | انجام سونوگرافی داپلر رنگی در دوران بارداری
انجام سونوگرافی داپلر رنگی در دوران بارداری

انجام سونوگرافی داپلر رنگی در دوران بارداری

انجام سونوگرافی داپلر رنگی در دوران بارداری

 

در دوران بارداری لازم است که خانم ها به سلامت جنین و خودشان توجه بیشتری داشته باشند. انجام غربالگری های اولیه در سه ماهه اول بارداری و سه ماهه دوم و سوم بارداری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در مرکز سونوگرافی و رادیولوژی دکتر نیرومند، انواع سونوگرافی دوران بارداری انجام می شوند که یکی از این سونوگرافی ها، سونوگرافی داپلر رنگی است. این روش تصویربرداری ایمنی بسیار بالایی داشته و می تواند به تشخیص مشکلات قلبی و عروقی جنین کمک کند. 

 

نحوه انجام سونوگرافی داپلر رنگی در دوران بارداری

اساس کار سونوگرافی های متنوع با هم یکسان است. در هر نوع سونوگرافی، مانند سونوگرافی داپلر رنگی یک سری امواج فراصوت که در محدوده شنوایی ما انسان ها نیستند، به سمت اندام های مختلف بدن در زیر پوست ارسال می شوند. این اندام ها بر اساس تراکم، چگالی و جزئیات مختلف دیگری که دارند، این امواج را جذب و مقداری از آن ها را بازتاب می کنند. مجددا پروب دستگاه سونوگرافی، این امواج را دریافت می کند و شکل بافت ها و اندام های مختلف را تشخیص می دهد. 

 

در سونوگرافی داپلر رنگی در دوران بارداری، شرایط قلبی جنین بررسی می شود. در واقع تفاوت این روش تشخیصی با روش های تشخیصی دیگر در این است که در روش های رایج، بافت ها به صورت غیر رنگی بررسی می شدند. اما در این روش جریان خون و سیال در بافت های مختلف بدن جنین بررسی می شوند تا گرفتگی های احتمالی رگ ها تشخیص داده شوند.

 

نحوه انجام سونوگرافی داپلر رنگی در دوران بارداری مشابه با سونوگرافی های دیگر است. بنابراین، اگر پزشک شما توصیه به انجام این سونوگرافی دارد، نیازی نیست که نگران باشید. فقط کافیست که به مرکز سونوگرافی و رادیولوژی دکتر نیرومند مراجعه کنید و مراحل لازم را انجام دهید.

 

عوارض سونوگرافی داپلر در دوران بارداری

یکی از نگرانی های مادران برای انجام سونوگرافی داپلر رنگی در دوران بارداری، عوارض این روش تشخیصی است. خوشبختانه سونوگرافی داپلر رنگی مانند دیگر روش های تشخیصی از نوع سونوگرافی کاملا ایمن است. چرا که امواج فراصوت ارسال شده به بافت های داخلی بدون هیچ آسیبی در بدن بازتاب می شوند. بنابراین، سونوگرافی داپلر رنگی که در مرکز دکتر نیرومند انجام می شود، هم برای مادر و هم برای جنین بی خطر است. 

 

 

نحوه انجام سونوگرافی داپلر رنگی در دوران بارداری

 

مرکز سونوگرافی و رادیولوژی دکتر نیرومند؛ انجام سونوگرافی داپلر رنگی
سونوگرافی داپلر رنگی در دوران بارداری برای همه مادران باردار انجام نمی شود. اما در صورتی که شرایط خاصی برای مادران باردار وجود داشته باشد و مادر سابقه تولد فرزندان با وزن کم یا زودرس را داشته باشد، بهتر است که حتما از سونوگرافی داپلر رنگی استفاده شود. همچنین، در مواردی که احتمال دو یا چند قلو بودن جنین وجود داشته باشد، برای اطمینان از صحت عملکرد سیستم قلبی و عروقی و اکسیژن رسانی در هر یک از نوزادان در شکم مادر باید این سونوگرافی را انجام داد. 


البته تشخیص انجام سونوگرافی داپلر رنگی در دوران بارداری به پزشک مادران مربوط است. بهتر است که مادران بدون مشورت پزشک این سونوگرافی را انجام ندهند. چون در این صورت هزینه اضافه ای را برای انجام روش های تشخیصی غربالگری پرداخت کرده اند. 


اگر پزشک تشخیص داده که باید حتما این سونوگرافی را در مرکز رادیولوژی و سونوگرافی انجام دهید، حتما یک مرکز معتبر را برای این کار انتخاب کنید. اگرچه هر یک از مراکز ارائه دهنده این خدمات دارای متخصص رادیولوژی هستند؛ اما کیفیت ارائه خدمات بسیار مهم است. مرکز سونوگرافی و رادیولوژی دکتر نیرومند سال هاست که خدمات متنوعی را در حوزه تشخیص مشکلات جنین ارائه می کند. برای اطمینان از سلامت جنین خودتان، می توانید این سونوگرافی را در این مرکز انجام دهید.

 

نظرات

در حال حاضر نظری ثبت نگردیده

دیدگاهتان را بنویسید

شما میتوانید در این قسمت دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .

تماس با ما

شما میتوانید در این قسمت با ما در تماس باشید

شماره های تماس : 02126720601

مشاهده پیج اینستاگرام

آدرس: خیابان خواجه عبدالله انصاری،انتهای خیابان چهاردهم کوچه زروان، پلاک 12 ، طبقه اول